Stort utbud 1.500 m² stor butik Dela upp din betalning

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till DHLs närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2- 4 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid slut i lager kan produkt finnas hos leverantör. Produkter som måste beställas tar ytterligare några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Sharpman tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp av DHL.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till DHL. Transportföretagets telefonnummer är 0771-345 345

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter med Sharpman. Genom att beställa varor av Sharpman accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Sharpman.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Sharpman reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

 

Priser

Alla priser på Sharpman är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leveranskostnad på alla beställningar under 1500 SEK.

 

Svea Ekonomi

Svea Ekonomi hanterar alla typer av betalning på Sharpmans hemsida. Vid frågor om betalning, läs mer om Svea Ekonomi här.

Svea Ekonomis allmänna köpvillkor finns här.

 

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med följesedeln (eller en kopia av följesdelen) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Du har rätt att göra ett fraktfritt byte, alla fraktkostnader efter det första bytet bekostar du som kund. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Sharpman åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via Sharpmans hemsida. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Sharpman har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, på webb@sharpman.se
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

Sharpman reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Sharpman förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Sharpman är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Sharpman följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Sharpman att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Sharpman Sport AB, Ulkavägen 1, Hogstad

595 93 Mjölby

Telefon: 0142 - 722 22

e-post: webb@sharpman.se

Vårt organisationsnummer är 556289-9046.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-11.00.

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng